Leerlingen winnen € 2.500 voor Wijktuin

Afgelopen woensdag vond de dertiende editie van het project Stadhuis van Democratie plaats.

Een groep van 10 leerlingen uit 4 havo en 4 vwo nam deel aan dit debat, dit als onderdeel van de CONNECTweek.

Na een warm welkom door de burgemeester Michel Bezuijen ?‍? gingen de leerlingen in gesprek met hem en de aanwezige raads- en commissieleden van de gemeente Zoetermeer.

De leerlingen stelden vragen over de taken en verantwoordelijkheden van de raad. Vervolgens vertelden de raadleden hoe ze in de politiek terecht waren gekomen en werd er een aantal thema’s die in Zoetermeer spelen besproken.

De middag werd afgesloten met een pitch ?️ voor een door de leerlingen gekozen goed doel. In de pitch zit niet alleen een wedstrijdelement maar er hangt ook een beloning aan. De groep die het doel het beste voor het voetlicht brengt, kan een financiële bijdrage voor dat doel ontvangen van de gemeenteraad.

De leerlingen hadden zich opgedeeld in vier groepjes waarna elk groepje, achter de katheder van de burgemeester, het goede doel mocht pitchen. Spannend natuurlijk, maar wat deden de leerlingen dat fantastisch! En dat vonden de raadsleden ook. Vandaar dat er een bedrag is uitgereikt van maar liefst € 2.500,- aan de leerlingen om te schenken aan Wijktuin Rokkeveen. ?De wijktuin is een plek waar jong en oud elkaar ontmoet. ? De tuin speelt zo een belangrijke rol in verbinding. Ook is het goed dat leerlingen van diverse scholen in de buurt in de natuur bezig kunnen zijn.

De gemeenteraad is blij om op deze manier, via deze leerlingen van het Picasso Lyceum, wijktuin Rokkeveen een positieve impuls te kunnen geven.?