Genoten van het schooltoneel 2022

Onlangs zijn de voorstellingen van ‘Robin Hood: Zo Vrij als een Vogel’ geweest. Het is een daverend succes geworden, behaald door leerlingen zowel op als achter het podium. Het schooltoneelteam is dan ook enorm trots op de shows die de casts samen met het techniek team hebben neergezet. De spelers hebben ontzettend veel complimenten gehad over hoe indrukwekkend zij bezig waren met het vertolken van de rollen, hoeveel plezier zij daarbij uitstraalden en hoeveel het publiek van hen heeft genoten! De casts hebben ontzettend hard gewerkt om zo’n prachtige voorstelling neer te zetten. En complimenten verdienen ze, want dit jaar was wederom niet makkelijk. Het hele proces naar de voorstellingen toe zat vol onzekerheid en vertraging door de pandemie, van lange repetities tot het verplaatsten van de technische doorlopen aan toe. De leerlingen hebben volgehouden, doorgezet en – eindstand – geweldige shows opgevoerd!

Een leuke weekvlog (kijkje in de keuken) zie je HIER.

Het schooltoneelteam wil graag benadrukken dat zij niet alleen gewerkt hebben aan deze productie. De voorstellingen waren niet mogelijk zonder de bijdragen van:

Greg &Baud Productions en de Ouderraad van het Picasso Lyceum.

Dank aan Greg&Baud en de Ouderraad!

Daarnaast willen we graag alle oud-leerlingen bedanken die achter de schermen hebben meegewerkt. We zijn jullie ongelofelijk dankbaar voor jullie hulp en ondersteuning. Het feit dat er zoveel oud-leerlingen bereid waren om te helpen, laat wat ons betreft zien hoe belangrijk het schooltoneel is. Naast dat het schooltoneel leerlingen de kans biedt om creatief bezig te zijn op het toneel en toneel te spelen, zich te presenteren, creëert het ook een fantastische ervaring voor de leerlingen, van alle niveaus en leerjaren. Wat maakt dat oud-leerlingen terug blijven komen en willen helpen, is de door hen ervaren gezelligheid en plezier van het met elkaar samenwerken tijdens een productie. Het schooltoneel smeedt echt een band, die reikt tot zelfs na de middelbare schooltijd. We zijn jullie zeer dankbaar dat jullie een dergelijke ervaring hebben mogelijk gemaakt voor de huidige leerlingen van het Picasso Lyceum.

We willen dan ook graag de volgende oud-leerlingen bedanken:

Techniek:Justin Zandvliet Katja Landman Laurens van der Drift Micha van Velzen Tom Siemerink Sjoerd van Haperen Yvar Toorop Zafir Toorop
Grime:Eline Lusing Marieke Vlek Suus van der Wees
Bar:Frank Lukas

Beste casts en techniekteam: Jullie zijn toppers. We zien jullie snel bij de afterparty!

Ben je nu ook benieuwd naar het schooltoneel en wil je graag volgend jaar meedoen? Houd voor het schooltoneel van 2023 de schoolsite goed in de gaten. Het schooltoneel start meestal na de herfstvakantie, eind oktober/begin november 2022. We zien je graag daar.

Het schooltoneelteam,

Kiki Nanda,  Melissa Willems, Ruben Rijnenberg, Saide Masmas, Ward Koole en Timo van der Meij.