Techniekteam zoekt technici

Een theatervoorstelling of openpodium kan enkel slagen door de technici die achter de schermen alles regelen. Zo komt een scene immers pas echt tot leven door de juiste belichting die een bepaalde passende sfeer creëert en klinkt muziek het mooist als de audioapparatuur juist is afgesteld. Hiervoor zijn technici nodig die weten hoe ze met de techniek moeten omgaan. Zonder hen geen show.

Het techniekteam, bestaande uit leerlingen uit verschillende leerjaren en niveaus, is op zoek naar enthousiaste leerlingen die het leuk vinden om te komen helpen bij voorstellingen en openpodia. Dit begint al bij het ombouwen van de aula tot theater. Dit houdt in dat er bijvoorbeeld stoelen moeten worden klaargezet, theaterdoeken worden opgehangen, een balletvloer moet worden neergelegd, maar ook dat er theaterlampen moeten worden opgehangen en ingesteld en dat het geluid gecheckt moet worden. Alles wordt zo goed mogelijk voorbereid, zodat de technici tijdens voorstelling met alle techniek de juiste de juiste sfeer kunnen creëren om een geweldige show neer te zetten.

Onder leiding van oud-leerlingen gaat het techniekteam aan de slag om ook van toekomstige voorstellingen iets moois te maken. Naast dat leerlingen bij het techniekteam uren maken voor hun maatschappelijke stage, blijkt het werk ook een waardevolle ervaring en mooie kans om met alle apparatuur te leren omgaan. Zo vormde voor de oud-leerlingen een basis voor hun vervolgopleidingen.

Lijkt het je leuk om met alle apparatuur te werken? Wil je graag bijdragen aan daverende voorstellingen? Lijkt het je interessant om te zien hoe het tijdens een voorstelling achter de schermen aan toegaat? Kom dan bij het techniekteam! Ben je geïnteresseerd? Voor aanmelding of eventuele vragen, mail dan je naam en klas naar [email protected].

De eerstvolgende events waar het techniekteam bij wordt ingezet, zijn de eindmusicals van groep acht van een aantal basisscholen die hun voorstellingen in de aula zullen opvoeren. Aankomende week zal de aula daarom al tot theater worden omgetoverd.

We hopen je daar te zien. Kom erbij.

Het Techniekteam.