Waarom,

wat en hoe

HomeWaarom, wat en hoe

Waarom, wat en hoe

Wij geloven dat je jezelf het beste kan ontwikkelen als je in goede balans bent met jezelf en je omgeving.

Wij kiezen bewust voor een schoolsysteem waarin je jezelf kan zijn en eigen keuzes kan én mag maken. We leren van en met elkaar, zodat iedereen een passende volgende stap in zijn leven kan maken.

Wij stellen persoonlijke ontwikkeling centraal, bepalen leerdoelen, coachen intensief en leren feedback geven en ontvangen. We duwen niet, we trekken niet, we leggen onze hand op je schouder.

Kernwaarden

Op het Picasso mag je zijn wie je wil zijn. We hebben plek voor
iedereen. Je kan én mag je eigen keuzes maken. We hebben
een persoonlijke, menselijke benadering en respect voor elkaar.
We zijn een unieke school.

CONNECTIE staat bij ons met hoofdletters geschreven.
Verbonden met jezelf, je omgeving, maar vooral met elkaar.
Persoonlijke ondersteuning en een eigen coach. Wij geloven
in vasthouden, maar ook in loslaten. Soms is het goed als het fout gaat. Wij vangen je op.

Onderwijs op maat geeft ons de mogelijkheid om creatieve
oplossingen te bedenken rondom werkvormen, communicatie
en ieders persoonlijke leerweg. We geven en krijgen feedback en komen daardoor samen altijd weer een stap verder.

Wij hebben een innovatieve visie en toekomstgerichte aanpak. School is meer dan een diploma. We leven in een digitale wereld en daarom is de verbinding met technologie van belang om te groeien. Als persoon en als school.