Wij zijn Picasso

En wie ben jij?

Welkom!

Wij zijn Picasso. Een school voor mavo, havo en atheneum.

Je kan en mag bij ons je eigen keuzes maken. We bieden je onderwijs op maat. Op onze school leg jij de basis voor jouw toekomst. Een toekomst vol verbondenheid. Met jezelf, elkaar, je omgeving en de digitale wereld. En we zijn benieuwd naar wie jij bent. Wie je écht bent. Want iedereen is uniek en dát is juist mooi.

Je leert het Picasso-Lyceum pas echt kennen als je langkomt bij onze school. Benieuwd wanneer dat kan? Klik dan op de button.

Kom langs!

Ontdek onze 3 pijlers

Aandacht voor jou

Wij begeleiden de leerlingen d.m.v. coaching. Elke week is er een gesprek met de coach, hierdoor hebben wij veel zicht op de leerling. Dat helpt de leerling in het maken van keuzes. Elke dag begint met een dagstart en persoonlijke leertijd.

Brede brugklas

Leerlingen kunnen zich in eigen tempo ontwikkelen. We denken flexibel met de leerling mee in het maken van keuzes. Leerlingen hebben drie jaar lang de mogelijkheid om te onderzoeken in welke stroom je terecht komt in de bovenbouw.

Connect

Onder Connect vallen onze vakoverstijgende projecten. Hierin komen meerdere vakken samen. Leerlingen werken vanuit verschillende niveaus samen. Door de vakken en niveaus te combineren, is echt te zien dat de leerlingen gemotiveerd worden.

Wij zijn Picasso

Picasso Lyceum is een school in ontwikkeling. De afgelopen tijd heeft Picasso Lyceum hard gewerkt aan verbeteringen om de leerlingen zo goed mogelijk op te leiden en te begeleiden. Benieuwd naar wat het Picasso Lyceum te bieden heeft en wat de laatste ontwikkelingen zijn?

Bekijk dan de video.