Buitenschoolse

HomeLeerlingenBuitenschoolse activiteiten

Buitenschoolse activiteiten

Reizenweek
In de week voor de voorjaarsvakantie organi- seert het Picasso Lyceum elk jaar een programma buiten de school voor alle leerlingen uit de vierde klassen (mavo/havo/vwo). We bieden een keuze uit de volgende mogelijkheden: Barcelona, Berlijn, Parijs, skireis (Oostenrijk) en voor de thuisblijvers is er de Houseweek. Leerlingen in 5 vwo gaan op reis naar Rome. Het blijkt elk jaar weer een onvergetelijke reis te zijn, waarin de leerlingen in een intensief programma kennismaken met vele facetten van zowel de antieke cultuur en de latere Romeinse geschiedenis als het leven in de moderne metropool, die Rome heden ten dage is. Ook bezoeken we de Oud-Romeinse havenstad Ostia, tegenwoordig Ostia Antica geheten.

Picassotoneel
Het schooltoneel neemt op het Picasso Lyceum een belangrijke plaats in. Jaarlijks doen heel veel leerlingen met het schooltoneel mee. De meeste leerlingen laten hun zang, dans en spelprestaties zien op het toneel, maar ook achter de schermen zijn veel leerlingen actief op het gebied van licht, geluid, decor en grime. Vanaf de oktober tot en met maart wordt er wekelijks gerepeteerd onder leiding van ervaren theaterdocenten. Daarnaast wordt ook heel de voorjaarsvakantie gebruikt om te repeteren. In maart zijn de spectaculaire voorstellingen!

Het uitgangspunt voor het Picassotoneel is plezier! Samenwerken, nieuwe vrienden maken en talenten ontwikkelen, daar gaat het om.

Het Picasso Lyceum is van mening dat schooltoneel voor iedereen is. Iedereen die mee wil doen doet mee!

Picasso Podiumcafé
Het Picasso Podiumcafé is de moderne versie van het bekende open podium. Zang, dans, instrumenten, comedy, het kan allemaal. Samen met leerlingen die zich inspannen voor de techniek en organisatie maken we twee keer per jaar een knallende show!

Picasso festival
Vergeet Pinkpop, Lowlands en de Parade, want het Picasso Festival heeft alles. Een dag waarin theater, zang, dans, sport, eten en drinken en attracties samenkomen. Een gezellige vrijdagmiddag en avond waarin leerlingen en docenten er samen één groot feest van maken.

Picasso Techniek Team
Het Techniek Team bestaat uit enthousiaste leerlingen uit alle leerjaren en leerwegen die assisteren bij licht, geluid en decor tijdens culturele activiteiten binnen en buiten school. Leerlingen krijgen hulp van diverse ervaren theatertechnici en leren om zelfstandig shows te draaien.

Het schooltoneel, de Picasso Podiumcafes, het docententoneel, TOPklas presentaties en tal van andere presentaties door het jaar heen zijn niet mogelijk zonder de hulp van het Techniek Team.