De bedrijfseconomieklassen 5 havo en 5 vwo hebben ter afsluiting van een lessenreeks over marketing de afgelopen week bezoek gehad van de directie van Riedel. Dit bedrijf is producent van vruchtensappen als Appelsientje, CoolBest, Taksi en Dubbelfris. De Algemeen Directeur Bas Boswinkel en Sales Directeur Leonie Kortleve kwamen vertellen hoe zij de omzet en winst bij Riedel weer wisten te laten groeien na enkele jaren van omzetdaling.
Eigen ervaringen van leerlingen als vakkenvuller en de praktijkopdracht om de schappen in de supermarkt te bekijken, en vooral te vergelijk met de concurrentie, hielpen om het gesprek aan te gaan over de 4 p’s. Ook MVO (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen) kwam terug in discussies over verpakkingsmateriaal, het suikergehalte in de producten of het watergebruik voor de vruchtendranken.
Deel ook uw ervaring
Het enthousiasme en de trots van Leonie en Bas werkt aanstekelijk. Deze gastles plaatst de theorie in een waardevolle context en dat smaakt naar meer. We zien beiden dan ook graag nog eens terug!
Graag organiseren we meer gastlessen op het gebied van marketing en economie. Denk aan ook aan financiële verslaglegging, het financiële beleid van de overheid of de impact van Corona op de economie. Denkt u mooie brug te kunnen slaan tussen theorie en praktijk, laat het ons weten. Mail naar Paul Vrakking [email protected]