Oproep: audities Thrillerfestival

Het Picasso Lyceum zal dit jaar weer deelnemen aan het Thrillerfestival met een spannend thrillertoneelstuk! Hiervoor zijn we op zoek naar negen leerlingen.

Na het schooltoneel heeft het regieteam de smaak te pakken en is de afgelopen periode alweer bezig geweest met het voorbereiden van een nieuwe productie. Bij dit stuk wordt er, helaas, niet gezongen of gedanst, maar enkel geacteerd.

Het regieteam wil graag het stuk ‘Dodelijke Schittering’ opvoeren. Een spannend en eng thrillerstuk waarin een mysterie moet worden opgelost.

“Na het overlijden van Meneer Cooper, een excentriek en vermogend heerschap, worden zijn familieleden bijeengetrommeld om de opening van het testament bij te wonen. In de nalatenschap is een edelsteen opgenomen, die miljoenen waard is. Het gaat hierom een diamant, die de bijnaam: ‘de Dodelijke Schittering’ draagt, waar volgens de overleveringen een vloek op rust. Ieder die de steen bezit, zal volgens de legende een gruwelijke dood sterven. Maar aan stompzinnig bijgeloof hechten de familieleden geen enkele waarde. Een stel lugubere en mysterieuze moorden brengt hun ongeloof al snel aan het wankelen. Wie is de dader? Waar komt dat gegil in het huis vandaan? Is er slechts één kwade genius aan het werk, of zijn er meerdere boosdoeners in het spel? Hoelang blijft men nog blind voor de ‘dodelijke schittering’?”

We zijn op zoek naar negen leerlingen die het leuk vinden om met ons aan deze productie mee te werken. Leerlingen uit klas 2 tot en met 5 (met uitzondering van de huidige examenklassen) mogen komen auditeren. De audities zullen op dinsdag 14 juni plaatsvinden. Deze audities zijn anders dan voor Schooltoneel, waarbij iedereen mee mag en kan doen, omdat we bij dit thrillerstuk helaas maar voor negen personen rollen hebben. We verwachten van de auditanten dat zij een monoloog voorbereiden van minimaal twee en maximaal vier minuten. Die zal worden opgevoerd voor het regieteam en de groep.

De repetities beginnen de week na de audities en vinden plaats op elke dinsdagmiddag vanaf 15.30. Het is daarbij belangrijk dat de spelers ook in de herfstvakantie beschikbaar zijn. Net als met Schooltoneel in de voorjaarsvakantie, zullen we die hele vakantieweek repeteren. De voorstellingen vinden plaats in de weekenden van week 43 en 44, 28 oktober tot en met 6 november.

Leerlingen die graag met deze productie willen meedoen, kunnen een mail sturen met hun naam, leerjaar en klas naar [email protected]. Verdere informatie komt via de mail na aanmelding voor de audities.

Durf je het aan om met ons aan dit mysterieuze stuk te werken? We hopen je snel te zien bij de audities.

Bjorn Kerssens, Melissa Willems, Ward Koole en Timo van der Meij

Regie/productie