Fleur en Naomi ontvangen derde prijs bij de Pythagoras profielwerkstukwedstrijd

‘Dit hadden jullie geleerd moeten hebben op de basisschool’ hoorden Fleur en Naomi nog weleens in klas 1 toen ze wiskunde leerden op de middelbare school. De dames begrepen van anderen dat meer leerlingen dit horen en vroegen zich af in hoeverre er echt sprake was van een achterstand bij wiskunde na de basisschool en hoe dit opgelost kon worden. Na een zeer uitvoerig ontwerp-onderzoek in samenwerking met verschillende PO leerkrachten en wiskundedocenten uit de brugklas van verschillende VO scholen was het resultaat een lesvoorbereidingsformulier naar de ideale rekenles in groep 7 en een werkboekje met opdrachten die ook ruimte bieden voor differentiatie die meerdere weken beslaat.

Pwsbegeleider mevrouw Holkers en wiskundedocent meneer Kaper waren zo onder de indruk dat de dames aangespoord zijn om zich aan te melden voor de jaarlijkse profielwerkstukwedstrijd van het wiskundeblad Pythagoras. Gister mochten Fleur en Naomi bij de finale op het Nederlands Mathematisch congres in Utrecht hun onderzoek en product presenteren. Met trots melden we u dat zij de derde prijs bemachtigd hebben. De jury vond het thema van het pws zeer actueel, vond het leuk dat de dames met rekendidactiek aan de slag waren gegaan en waren onder de indruk van hun wetenschappelijke schrijfwijze en onderzoeksopzet en daagde ze uit over een paar jaar een vergelijkbaar onderzoek uit te voeren naar de overstap van het VO naar het vervolgonderwijs. Wij zijn onwijs trots op de dames en feliciteren ze met deze prijs!