Kom erbij – een workshop over eenzaamheid

Deze woensdag hebben de klassen 4MI2 en 4MI4 meegedaan met een workshop over eenzaamheid. Een mooie manier om de verbinding met elkaar op te zoeken en het thema van eenzaamheid onder jongeren te bespreken. Dit alles werd geleid door Roy en Isis van ‘Kom Erbij’ in een workshop à la Over de streep.

Meerdere stellingen werden genoemd en als deze stelling van toepassing was op een leerling, stapte hij/zij over de streep. Bijvoorbeeld: “Heb jij je weleens eenzaam gevoeld?”, “Heb jij vrienden op wie je kunt bouwen”, “Mis je iemand?”. Klasgenoten leren elkaar op deze manier beter kennen en tonen hun respect aan elkaar. Mooi om te zien dat alle leerlingen hier op een serieuze manier aan meededen en zich open durfden te stellen.

In Zoetermeer zijn er zeker 8000 jongeren die zich weleens eenzaam voelen en de gemeente voert samen met Kom Erbij de strijd tegen eenzaamheid. Op 11 juni wordt dan ook het Kom Erbij festival georganiseerd. Wil je daaraan mee helpen of wil je er graag naartoe? Kijk op HOME | Kom Erbij Festival Zoetermeer (komerbijzoetermeer.nl) of op hun Insta: kom_erbij_zoetermeer.