Picasso Lyceum verzorgt onderwijs aan leerlingen uit Oekraïne

Sinds een paar weken vangen wij op het Picasso Lyceum 16 leerlingen op die gevlucht zijn voor de oorlog uit Oekraïne en nu in Zoetermeer wonen.
Samen met twee fantastische docenten uit Oekraïne vormen zij een hecht team waarbinnen ze elkaar steunen en elkaar de ruimte geven om de vreselijke gebeurtenissen te verwerken.
Manon Verschoor begeleidt het proces vanuit het Picasso Lyceum. “Het is fijn dat wij als school een bijdrage kunnen leveren aan het leven van deze jongeren. Het past ook goed bij datgene waar we als school voor staan, namelijk CONNECT met jezelf, met elkaar en met je omgeving. Onze eigen leerlingen zien hierdoor ook hoe waardevol het kan zijn om anderen te helpen, wat je voor iemand kan betekenen.”

Afgelopen donderdag ging de groep leerlingen en docenten er voor het eerst op uit. De gemeente doneerde fietsen en bij Jump One konden we een ochtendje jumpen. Ondertussen zijn er ook uitstapjes gemaakt naar Madurodam, de ambachtenwerkplaats van Piëzo en MusicSoulHouse.