Schoolexamens BSM en volleybaltoernooi

Afgelopen periode hebben de leerlingen bij 5 BSM hun schoolexamen dans afgesloten! Zij hebben 3 lessen dans gekregen van een externe dansdocent. Tijdens deze lessen zijn zij aan de slag gegaan met de uitvoering van hun eigen dansje. Hierbij was streetdance het genre waar ze mee aan de slag moesten gaan.

Bij 4 BSM hebben de leerlingen afgelopen week de eurofittest gedaan. Hierbij worden kracht, lenigheid, explosiviteit en conditie gemeten.

Deze test gebruiken ze voor het maken van een sport autobiografie. Hierin vertellen ze waarom zij zijn gaan sporten en wat voor invloed dit kan hebben gehad op de resultaten uit de eurofittest. En zijn ze aan de slag met het maken van een trainingsschema om een bepaald aspect van hun conditie te verbeteren. Dit verschilt per leerling.

Daarnaast hebben de leerlingen in 5vwo een afsluitend volleybal gehad waar er op zowel klein als groot veld werd gespeeld. Uiteindelijk hebben de jongens op de foto de overwinning in het 6v6 toernooi naar zich toe gesleept!