Script lezen bij Picassotoneel

Het schooltoneel van het Picasso is voor sommige leerlingen de leukste tijd op het Picasso. Leerlingen uit leerjaar 2 t/m leerjaar 6 werken samen naar een voorstelling toe.

De meeste leerlingen laten hun zang, dans en spelprestaties zien op het toneel, maar ook achter de schermen zijn veel leerlingen actief op het gebied van licht, geluid, decor en grime. Vanaf de oktober tot en met maart wordt er wekelijks gerepeteerd onder leiding van ervaren theaterdocenten. Daarnaast wordt ook heel de voorjaarsvakantie gebruikt om te repeteren.

Wat wij heel erg waarderen is dat de theaterdocenten dit jaar weer oud-leerlingen zijn. Zij hebben zelf ervaren hoe leuk het was om al die jaren toneel te doen dat ze dit graag willen overbrengen aan de huidige leerlingen.

Gister werd er met een deel van de cast het script gelezen van het nieuwe stuk. Toen wij vroegen ‘Was het leuk vandaag?’ Kregen we een hele enthousiaste ‘Ja!’.

Wil je meer weten over het schooltoneel? Stel dan je vragen tijdens het digitale open huis.

Klik hier om je in te schrijven.