Zeer geslaagde schoolkampen (leerjaar 1 en 2)

Leerlingen van leerjaar 1 konden dit jaar genieten van een extra week zomervakantie: wat een fantastisch weer hadden zij tijdens het schoolkamp! In de bossen van Austerlitz hebben zij elkaar op een leuke en gezellige manier leren kennen. Maar ook met sportelementen waaronder een stormbaan en zwemmen als afsluiting. Wat ontzettend gaaf dat het weer mocht. Het leek wel alsof iedereen er daardoor extra van heeft kunnen genieten.

Heel bijzonder in de geschiedenis van het Picasso, zijn we ook met leerjaar 2 op kamp geweest. Dit keer in de omgeving van Vierhouten. Iets later in het schooljaar en nog steeds mooi weer.

Tijdens het eten ontstond er een mooie discussie waarom telefoons niet mee mochten, aangezien er toch maar beperkt ‘vrije tijd’ was. Waarop een van de tafelgenoten zei dat je op deze manier echt met elkaar verbonden was. Daar zijn we het helemaal mee eens. ? Net als op een camping werd er spontaan een speelbord tevoorschijn getoverd, een balletje getrapt of zochten de kinderen elkaar op om rondom een kampvuur bij te kletsen of om even los te gaan op de klassiekers ‘de hoki poki’ en  ‘links rechts’.

We hebben mooie vriendschappen zien ontstaan, versterkt en/of groter zien geworden.